فروش و بازاریابیهمه مقالات

منظور از روند کار در فروش تلفنی چیست ؟

اتخاذ راهبرد در روند انتخاب کار در فروش تلفنی

شاخص هر فروشنده حرفه ای این است که با هر موقعیت فروش کنار بیاد و آن را به نتیجه برساند.

الف : اتخاذ تصمیم و برنامه برای تماس گرفتن و جلب نظر مشتری با طرح پرسش های ارزشمند و گوش دادن به خواسته ها و توقعات او

ج :جلب نظر مشتری با طرح پرسش های ارزشمند و گوش دادن به خواسته های او باید به دقت به حرفهای مشتری گوش دهید و آن را تجزیه و تحلیل کنید. گاهی شما برنامه‌ریزی کردید اما مشتری اقدامی متفاوت با انتظار شما انجام میدهد و ناهماهنگی ایجاد میشود و باید تجدید نظر کنید .

ر: روده درازی نکردن

الف : ایجاد مذاکرات به منظور اتمام کار و دستیابی به تعهد که مجموع این موارد بالا ( ا ج ر ا ) یعنی اجرا .




هدف شما همواره معامله کردن با مشتری هست چه در این تماس وچه در تماس های بعدی باید شما از قبل کارشناسایی و مشاوره را انجام داده باشید و از یک سری مطالب آگاه باشید و بدانید که بهترین زمان برای دسترسی به مشتری چه زمانی هست یا منشی و مسئول دفتر او‌چه کسی است ؟

چالش‌های مشتری چیست؟ در معامله قبلی با این مشتری چه اتفاقی افتاده؟ مشتری از چه محصولات و خدماتی استفاده میکند؟ مشتری چگونه درگیر روند تصمیم گیری میشود؟ یا چه کسی در او بیشترین تاثیر را دارد ؟و در کل چه شخصیتی دارد؟

شما باید به همه این اطلاعات قبل از تماس اگاه باشید  خوب خودت

در مورد خودتان هم باید یک سری مطالب را بدانید: مثلا از نظر بدنی و ذهنی چقدر برای این تماس تلفنی آماده‌اید؟ برای برقراری ارتباط آیا نشسته اید یا سر پا ایستاده اید؟ آیا بانک اطلاعاتی مشتری شما به روز است؟ آیا قبل از تلفن کردن همه حواس پرتی ها یا نگرانی ها را کنار گذاشته اید ؟ در این لحظه انرژی شما در چه سطحی است ؟




شما چقدر خوب و عمیق به مکالمات تلفنی گوش می دهید ؟ شما باید گوش به زنگ پیام های پنهان باشید . بهترین راه حل علاقه مند کردن مشتری به فروش ،مکالمه است وقتی اجازه میدهید که مشتری صحبت کند آسان‌تر توجه او را جلب می کنید و این هدایت او را به سمت آنچه که مد نظر شماست آسان‌تر خواهد کرد . آنچه موجب تفاوت شما با سایر فروشنده ها میشود گوش دادن شما به مکالمه مشتری و اجازه صحبت دادن به او ، تماس شما را به یاد ماندنی می کند .

بهترین راه حل علاقه مند کردن مشتری به فروش ،مکالمه است

فروشنده ای که به کارش مسلط است ، می داند چگونه سوال کند. او از خودش می پرسد که اگر پرسشم خوب باشد چه نفعی برای من دارد؟ و یا اگر پرسشم بد باشد چه ضرری برای من دارد ؟

پرسش خوب چه مزیتی دارد ؟ یک سری اطلاعات را برای شما آشکار می کند که به شما کمک میکند با مشتری رابطه نزدیکی برقرار کنید و شما را به سمت تصمیم‌گیری درست هدایت می‌کند و موارد کلیدی را قبل از اینکه مشکلات به اعتراض تبدیل شوند آشکار می‌کند و در نهایت مکالمه را در جهت فروش هدایت میکند .

اما پرسش بد چه مشکلی ایجاد می‌کند ؟ مشتری احساس می‌کند که تحت فشار است و می‌خواهد که مکالمه را زودتر پایان دهد و مشتری دیگر هیچ اطلاعاتی را برای شما آشکار نمی کند و آن را بطه نزدیک و حسن تفاهم را خدشه‌دار می‌کند.

فروشگاه الو کالا

ممکن است در رابطه با مقاله منظور از روند کار در فروش تلفنی چیست این مطالب هم علاقه داشته باشید:
;

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Exclamation Triangle Check code